פרופ' פליק וציוותה ערוכים לטפל בכם באמצעות ייעוץ גנטי / ייעוץ גנטי פרטי / ייעוץ אונקגנטי מרחוק באמצעות אפליקציות ייעודיות, מביתכם או מכל מקום שתבחרו

ייעוץ גנטי עד הבית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    בדיקה גנטית לסרטן

    בדיקה גנטית לסרטן

    3 בספטמבר 2020

    מדוע מומלץ לבצע בדיקות גנטיות לסרטן?

    שינויים גנטיים הם חלק בלתי נפרד מההתפתחות של חיים, בכל צורה שהיא, על פני כדור הארץ. אבל, בהתאם לסביבת החיים ולאורח החיים שאנו חיים, נצפים יותר ויותר שינויים גנטיים שלא מתקבלים בצורה טבעית בגוף והם בסופו של יום יכולים להיות כר פורה להתפתחותם של תאים סרטניים המסכנים את הגוף. יש כל מיני סיבות שבגללן אנו עשויים להתמודד עם התפתחותם של תאים סרטניים, אבל באופן עקרוני, ההתמודדות עם המחלה לאחר התפרצותה, היא מורכבת מאוד ומחייבת השקעת מאמצים כבירים מצד המטופל והרופאים. ועל כן, האפשרות לבצע בדיקה גנטית לסרטן, מלווה ביעוץ גנטי אצל פרופ' ציפי פליק-זכאי, יכולה לסייע לכם להבין מה הם הסיכונים לכם ובני משפחתכם לפתח חלילה מחלת סרטן, כיצד ניתן להבטיח גילוי מוקדם של המחלה שהינו מפתח להחלמה מהירה, ומהן הדרכים הטובות ביותר עבורכם להתמודד עם המחלה. מעבר לכך, נדגיש כי ניתן לבצע את הליך הייעוץ מכל מקום בארץ, באמצעות אפליקציות יעודיות לטלרפואי.

    פרופ' ציפי פליק-זכאי מוכרת להחזרים של ביטוחים משלימים של כל הקופות וגם ביטוחים פרטיים.

    מתי חיוני לבצע בדיקה גנטית לסרטן?

    האפשרות לבצע בדיקה גנטית לסרטן היא ראלית כמעט לכל אחד ואחת מאיתנו. יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם חשוב לבצע את הבדיקה ויפה שעה אחת קודם:

    1. אם אתם נמצאים בקבוצת סיכון, בשל גידולים סרטניים אצל קרובי המשפחה שלכם מדרגה ראשונה. במקרים בהם אחד מבני המשפחה הקרובים אליכם, חלה או חולה בסרטן, אתם צריכים להבין מה הוא הפרופיל הגנטי המשפחתי, והאם גם אתם עשויים להיות חשופים למחלה בצורה כזו או אחרת.
    2. במידה ואתם חיים אורח חיים מסוכן או נמצאים בחשיפה גבוהה לרמות משתנות של קרינה. בין אם מדובר על חלק מהמשימות שלכם במקום העבודה או סתם הרגלי חיים לא בריאים, אם אתם נמצאים בקרבת קרינה באופן קבוע, עשן, חומרים כימיים ואחרים, עישון פסיבי, קרינת שמש, שווה להבין מהן ההשפעות של החשיפה לחומרים המסוכנים על המבנה הגנטי של הגוף שלכם ובהתאמה לשנות את ההתנהגות היום-יומית שלכם. באם אתם נחשפים בעבודה לחומרים מסרטנים, חשוב להבין כיצד יש להגן על עצמכם.
    3. אם חליתם בעבר בסרטן ואתם רוצים להבין מה הסיכונים לעתיד. אמנם תמיד תהיו בקבוצת סיכון, שכן אי אפשר להבטיח שהמחלה לא תחזור, אבל חשוב לבחון מהם הסיכויים להשנות המחלה, אילו אזורים בגוף עשויים להיות פגיעים יותר למחלה, ומהם האמצעים היעילים ביותר למנוע את המחלה או לאתר אותה הכי מוקדם שאפשר.

    היסטוריה משפחתית היא עילה מספקת לביצוע בדיקה גנטית לסרטן – לכו להיבדק!

    רוב מקרי הסרטן אינם על רקע תורשתי אלא על רקע שילוב של גורמים סביבתיים וגנטיים אשר ביחד גורמים להתפתחות סרטן אולם כ -5-10% מהמקרים הינם על רקע גנטי-תורשתי. הסיכוי לגורם תורשתי עולה ככל שיש ריבוי פרטים חולי סרטן במשפחה, כאשר גיל הופעת המחלה מוקדם, שילוב של ממאירויות באותה משפחה, ואם למחלה יש מאפיינים ייחודיים. במקרים אלו הסיכון להישנות המחלה באותה משפחה גבוה יותר.

    בייעוץ האונקוגנטי נאסף מידע על המחלה אצל הנבדק ו/או בקרב בני המשפחה. בהתאם לכך מחושב הסיכון לחלות בסרטן אצל אותו פרט ואצל בני משפחתו. ניתנות המלצות הן לגבי הבירור הגנטי הנדרש והן לגבי המלצות להמשך מעקב רפואי. אבחון גנטי מתאים עשוי להביא לגילוי מוקדם של סרטן, להתאמת טיפול, להתאמת תוכנית מניעה ולאיתור בני משפחה בריאים נוספים הנמצאים בסיכון לפתח מחלות ממאירות ומתן המלצות עבורם על מעקב צמוד לצורך איתור מוקדם של סרטן.

    הבירור הגנטי כולל בדרך כלל בדיקת דם המשמש לבדיקת שינויי רצף נפוצים במספר גנים שכיחים הקשורים בסיכון לפתח מחלות ממאירות שונות. בנוסף ניתן לבצע פאנל מורחב למספר רב של גנים הקשורים בסיכון למחלות ממאירות בו מתבצע ריצוף של הגנים לצורך זיהוי שינויים ברצף הגנטי של הנבדק שהינם מולדים וקשורים בנטייה תורשתית לפתח מחלות ממאירות. חלק מהבדיקות הינן בסל הבריאות וחלק ניתן לבצע במימון עצמי באמצעות מעבדות המתמחות בכך בארץ ובחו"ל.

    למענה מקצועי בנושא, באוירה חמה ותומכת, ניתן לפנות אל פרופ' ציפי פליק-זכאי, אשר מוכרת להחזרים של ביטוחים משלימים של כל הקופות וגם ביטוחים פרטיים.

    בדיקה גנטית לסרטן - פרופ' ציפורה פליק זכאי

    שאלות תשובות

    באילו מקרים יש צורך לבצע בדיקה גנטית לסרטן?

    בדרך כלל ישנם נשי מקרים מרכזיים בהם נרצה לערוך בדיקה גנטית לסרטן. הראשון, כאשר ברצוננו לבדוק את הסיכויים של אדם שאינו מאובחן במחלה לחלות, והשני עבור אדם שאובחן כחולה בסרטן ורוצים להתאים לו טיפול מתאים. כמו כן במקרה של חולה מאובחן לבדוק את הסיכויים לאיתור בני משפחה והסיכויים שלהם לחלות.

    מה זה אומר יועץ אונקוגנטי?

    יועץ אונקוגנטי הינו רופא מומחה בתחום הגנטיקה אשר תפקידו לבחון הימצאות שינויים ברצף הגנטי אשר עלולים לגרום להתפתחות סרטן.

    מדוע להגיע לייעוץ ובדיקה גנטית אצל פרופ' ציפורה פליק זכאי?

    פרופ' ציפורה פליק זכאי בעלת רזומה עשיר בתחום הגנטיקה, לאחור שנות התמחות בארץ ובחו"ל, ניהול והקמה של מעבדות גנטיקה מובילות. פרופ' זכאי תעניק לכם שירות ייעוץ מקצועי ביותר באופן רגיש ודיסקרטי.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


      בדיקה גנטית לגילוי סרטן

      המחלה של העידן המודרני היא כמובן סרטן, ולכן טבעי שכולנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להימנע ממנה. עם זאת, מובן שיש גם דברים שלא באמת נמצאים בשליטה שלנו. מה שכן השתנה בתחום הרפואה ובהתמודדות עם המחלה הזאת, זו האפשרות לעבור בדיקה גנטית לסרטן. לכן, במידה וגם אתם רוצים לקבל מידע משמעותי בנושא הזה, בהתאמה אישית לנתונים שלכם, אתם צודקים ולא כדאי לוותר על כך. אם חיפשתם רופאה מובילה בתחום הגנטיקה שאליה כדאי לפנות, הכירו את פרופ' ציפי פליק-זכאי. היא מנהלת את המכון לגנטיקה של האדם במרכז הרפואי לגליל בנהריה והיא תוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך בכל מה שקשור לבדיקות גנטיות וניתוחן.

      מתי בדיקה גנטית לסרטן כדאית?

      ראשית, כדאי לדעת שכמעט כל אחד מאתנו מוזמן ויכול לעבור בדיקה גנטית לסרטן. שנית, יש מקרים שבהם הכדאיות לעבור בדיקה כזאת עוד יותר גדולה. למשל, אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון בגלל היסטוריה משפחתית שקשורה לסרטן או אנשים שחיים באופן החושף אותם לגורמי סיכון לסרטן. לדוגמה, אנשים שעובדים בקרבת חומרים מסוכנים וכדומה. עוד קבוצה שמוזמנת להגיע ולעבור בדיקה גנטית לסרטן היא כמובן קבוצת האנשים שכבר חלו בסרטן בעבר. במקרה כזה הבדיקה יכולה לתת תמונה לגבי ההסתברות לסבול שוב מאותה מחלה ולכן יש לכך חשיבות.

      למה כדאי לבחור במרכז רפואי מוביל לצורך בדיקות כאלה?

      בין אם אתם חושבים לעשות בדיקה גנטית לסרטן ובין אם תרצו לעבור בדיקות גנטיות אחרות, ברור שצריך לבחור מרכז רפואי מתאים. אומנם את הבדיקות עצמן ניתן לעבור בלא מעט מקומות, שכן מדובר על בדיקת דם פשוטה, אך מה שחשוב זה הניתוח של תוצאות הבדיקה. לכן יש טעם לברר ולהבטיח שאתם פונים אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש. השאלה מה יעלה מהבדיקה ואיך להתמודד עם התוצאות היא לא תמיד פשוטה. לכן, אם תוכלו לפחות להבטיח שאתם נעזרים ברופאים הכי טובים שיש, מה פתאום שתוותרו על כך? בדיקות גנטיות הן עולם ומלואו והן דורשות מומחיות ספציפית ביותר, כך שרצוי לפנות אל מרכז מקצועי ומוביל בתחום הזה.

      עוד בנושא

      בדיקה גנטית לסרטן השד

      ייעוץ גנטי סרטן השד המדע יודע לספק תשובות מדויקות יותר ויותר לעוד ועוד שאלות משמעותיות, ואחת מהן היא גורמי הסיכון לסרטן השד. אחד מגורמי הסיכון העיקריים הוא מוטציות בשני גנים ספציפיים שנקראים BRCA1 ו-BRCA2. אלו הם שני גנים שממלאים תפקיד חשוב במערך תיקון הנזקים בחומר התורשתי, וישנן 3 מוטציות ספציפיות (שזכו אף הן לשמות: 185delAG, 5382insC, 6174delT) שמגדילות באופן ניכר את...
      קרא עוד

      בדיקות גנטיות לפני הריון

      אתם בהריון או שוקלים להביא יחד ילד לעולם? מזל טוב! אם אתם מתכננים הריון או בתחילת ההיריון, מומלץ לפנות לייעוץ גנטי ולבצע מספר בדיקות - חלקן מיועדות לכלל האוכלוסייה וחלקן תלויות במוצא של בני הזוג (יהודים אשכנזים, תימנים, מרוקאים, דרוזים וכו'). מטרתן של בדיקות גנטיות לפני הריון או במהלכו האלה היא לשלול ככל הניתן סיכונים למחלות גנטיות אצל הצאצאים שלכם, שהן...
      קרא עוד

      מתן ייעוץ גנטי לפני טיפולי פוריות ותרומת ביצית או תרומת זרע

      לפני התחלת תהליך טיפולי פוריות או תרומת ביצית/תרומת זרע, הכרחי לפנות לייעוץ גנטי. בייעוץ הגנטי, תילקח היסטוריה רפואית ומשפחתית מלאה, יוערכו סיכוני ההישנות למחלות שונות ויומלץ על בדיקות גנטיות מתאימות ורלוונטיות על פי ההיסטוריה הרפואית וכן על בדיקות סקר גנטיות כלליות מתאימות, כך שניתן יהיה לקבל החלטות מושכלות על בסיס ידע. נוכל לעזור לכם בבחירת התורם/מת המתאים/מה לגבי יעוץ מרחוק: אני מציעה להוסיף את...
      קרא עוד
      חברה לשיווק דיגיטלי חברה לשיווק דיגיטלי
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support