פרופ' פליק וציוותה ערוכים לטפל בכם באמצעות ייעוץ גנטי / ייעוץ גנטי פרטי / ייעוץ אונקגנטי מרחוק באמצעות אפליקציות ייעודיות, מביתכם או מכל מקום שתבחרו

ייעוץ גנטי עד הבית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    בדיקת צ'יפ גנטי

    בדיקת צ'יפ גנטי

    3 בספטמבר 2020

    בדיקת צ'יפ גנטי בהריון

    היכולות הטכנולוגיות והמקצועיות של אנשי המדע, הביאו בעשרות השנים האחרונות לקפיצה משמעותית ביכולת לנתח מידע בצורה מושלמת, על אחת כמה וכמה בכל מה שנוגע לניהול מידע בתחום הגנום ומבנה הגוף האנושי. זוהי הדרך המודרנית להילחם במחלות, להתמודד עם פגמים גנטיים ולאתר מבנים גנטיים מסוכנים מבחינה רפואית. טכניקה אחת חשובה במיוחד, היא בדיקת צ'יפ גנטי, אשר יכולה לאתר באופן מהיר ומדויק בעיות גנטיות שונות. הבדיקה מתבססת על בחינה של אזורים רבים בתוך הגנום, בבת אחת מתוך כמות מוגבלת של חומר גנטי, ולאתר חסרים או תוספות של חומר גנטי שעלולים להשפיע על בריאותכם ובריאות ילדכם.  צוות המרפאה של פרופ' ציפי פליק-זכאי יכול לסייע לכם לבצע את הבדיקה, וכך לאבחן בעיות או פגמים פוטנציאליים.

    מהי בדיקת צ'יפ גנטי ומתי חשוב לבצע אותה?

    כאמור, בדיקת צ'יפ גנטי היא בדיקה בה ניתן לדגום חומר גנטי (כמו למשל רוק) ולבצע ניתוח של מגוון רחב מאוד של אזורים בתוך הגנום של הנבדק. המטרה היא למצוא בתוך החומר הגנטי, אזורים בהם ישנו עודף או חוסר של כרומוזומים חיוניים לפעילות המערכות השונות בגוף האדם. השינויים במקטעי כרומוזומים עשויים להיות עדות מוקדמת וראשונית להיתכנות של בעיות מורכבות בעתיד, כמו פיגור שכלי או אוטיזם אצל עוברים צעירים. כך שבמידה מסוימת, הבחירה לבצע את בדיקת הצ'יפ הגנטי, מבחינתם של הורים צעירים או בני זוג המתכננים להקים משפחה בעתיד הקרוב, היא החלטה שיכולה להציל את חייו. במילים אחרות, הבדיקה מאפשרת אבחנה מדויקת של הבעיה הרפואית של ילדכם, מאפשרת לכם לקחת זמן להתארגנות, להבין מה הם צרכי הילד הצעיר שלכם ולרתום את כל המשפחה – לטיפול מיטבי בילדכם. אין ספק, זו היא ההחלטה האחראית והנכונה ביותר.

    בדיקת צ'יפ גנטי – אל תהססו לקחת את ההחלטות הנכונות לחיים שלכם

    בדיקת הצ'יפ הגנטי מאפשרת לבדוק בבת אחת אזורים רבים (מאות אלפי אתרים) בחומר הגנטי של הנבדק. הצ'יפ הגנטי בוחן האם יש בחומר הגנטי (בכרומוזומים) של הנבדק, עודף או חוסר של מקטע, העלול לגרום לו לבעיות רפואיות שונות כגון: פיגור שכלי, אוטיזם, או תסמונת גנטית קשה אחרת. בדיקה זו מתבצעת כיום באופן שוטף מדגימות דם לילדים/מבוגרים עם בעיות רפואיות שונות וכן מדגימות סיסי שליה/מי שפיר לעוברים ומתוצרי הפלות טבעיות והפסקות הריון.

    ההחלטה לבצע את בדיקת הצ'יפ הגנטי עשויה להיות מורכבת מאוד מבחינה רגשית. כל החששות והפחדים עשויים לצוף, וזו עלולה להרגיש לכם כמו החלטה לא אידיאלית. אבל, הצוות המקצועי של המרפאה של פרופ' ציפי פליק – זכאי, יעזור לכם להבין את התמונה בשלמותה, וילווה אתכם ברגעים המורכבים, עד שתוכלו לקחת נשימה עמוקה ולהתמודד עם התוצאות על הצד הטוב ביותר.

    למידע נוסף על בדיקות גנטיות לפני הריון ובמהלכו התקשרו אלינו לקבלת ייעוץ מקצועי מקיף.

    בדיקת צ'יפ גנטי

    שאלות תשובות

    למה נועדה בדיקת הצ'יפ הגנטי?

    בדיקת הצ'יפ הגנטי ובשמה הלועזי CMA או CGH נועדה לגלות עודף או חוסר בהרכב החומר הגנטי של העובר שיכול לגרום למחלות ומומים שונים ביניהם גם פיגור שכלי וחלק ממקרי האוטיזם.

    כמה זמן יש להמתין לתוצאות בדיקת הצ'יפ הגנטי?

    כיום נהוג לבצע את בדיקת הצ'יפ הגנטי כחלק מדיקור מי שפיר או סיסי שלייה ויחד עם תוצאות בדיקות אלו יגיעו גם תוצאות בדיקת הצ'יפ הגנטי. לפיכך אם הבדיקה נערכה עם דיקור מי השפיר התוצאות יתקבלו עד שלושה שבועות מיום הבדיקה בערך. במידה ומבצעים את הבדיקה באופן עצמאי ולא כחלק מדיקור או סיסי שלייה לרוב התוצאות יתקבלו בטווח זמן של עשרה ימי עסקים.

    למי מומלץ לבצע את הבדיקה?

    הבדיקה מומלצת לנשים מעל גיל 35, לנשים בהריון בסיכון גבוה ללידת תינוק בעל מומים לאור נשאות מחלה גנטית של ההורים או תסמונת מהריונות קודמים, ולנשים אשר התגלתה בעיה במהלך ההריון הנוכחי בבדיקות קודמות. לייעוץ לפני בדיקת צ'יפ גנטי, צרו קשר עם פרופ' ציפורה פליק זכאי.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


      צ'יפ גנטי

      להיות בהיריון זה אחד מהדברים הכי מרגשים שיכולים לקרות לכל אישה. לכן ברור מדוע, אם גם את נמצאת עכשיו בהיריון, תרצי לעשות כל מה שאת יכולה כדי להבטיח שהרך הנולד יגיע לעולם בריא. יחד עם זאת, האם הבדיקות השגרתיות שמציעים לך לעשות מספיקות? לא תמיד זה המצב. לכן כדאי שתדעי שקיימת עוד בדיקה שתוכלי לעשות, והיא: בדיקת צ'יפ גנטי. למען האמת, לא רק שכדאי לך לעשות בדיקה כזאת, אלא גם רצוי לך לפנות אל רופאה טובה ומקצועית. לכן כדאי שתכירי את פרופ' ציפי פליק-זכאי, כי היא מומחית לכל מה שקשור ליעוץ גנטי, בדיקות גנטיות שונות ועוד. היא מגיעה עם ניסיון עשיר ביותר ולכן איתה תוכלי תמיד לדעת ולהרגיש שאת בידיים טובות.

      החשיבות של בדיקת צ'יפ גנטי

      את מתלבטת האם לעשות בדיקת צ'יפ גנטי? אפשר להבין ללבך. בדרך כלל הבדיקה הזאת היא חלק מדיקור מי השפיר, וזו הבדיקה הכי פולשנית שתוכלי לעשות במהלך ההיריון. יחד עם זאת, אנחנו רואים שהיום המומחים מבצעים את הבדיקה הזאת תוך מינימום סיכונים ולכן אין לך סיבה לחשוש. בנוסף, בדיקת צ'יפ גנטי זו הדרך הכי טובה שיש להבין מה באמת כולל המטען הגנטי של העובר שלך. יש לכך חשיבות אדירה, כי אם, חלילה, תגלי שיש לו בעיות חמורות כמו תסמונת דאון, תוכלי להחליט על הפסקת היריון.

      למה כדאי לעשות בדיקות מהסוג הזה במקום מקצועי ומוביל?

      אם יש תחום שבו תוכלי למצוא מגוון רחב של מרכזים רפואיים בארץ, זה תחום ההיריון. לכן, בין אם מדובר על בדיקה כמו צ'יפ גנטי ובין אם מדובר על כל בדיקת היריון אחר, ברור שאת צריכה גם לבחור את המקום שאליו את מתכוונת לפנות. חשוב להבין שלמרות שלא חסרים מרכזים רפואיים שונים, לא בכל מקום תוכלי לקבל את הכי טוב שיש. לכן, אם יש לך אפשרות לבחור מקום מוביל שיש לגביו כמה שיותר המלצות, מובן שזו צריכה להיות הבחירה הטבעית שלך. ההיריון שלך הוא הדבר החשוב ביותר בשלב זה של חייך ולכן רצוי לבצע את כל הבדיקות הנדרשות במקום הכי טוב שקיים.

      עוד בנושא

      בדיקה גנטית לסרטן השד

      ייעוץ גנטי סרטן השד המדע יודע לספק תשובות מדויקות יותר ויותר לעוד ועוד שאלות משמעותיות, ואחת מהן היא גורמי הסיכון לסרטן השד. אחד מגורמי הסיכון העיקריים הוא מוטציות בשני גנים ספציפיים שנקראים BRCA1 ו-BRCA2. אלו הם שני גנים שממלאים תפקיד חשוב במערך תיקון הנזקים בחומר התורשתי, וישנן 3 מוטציות ספציפיות (שזכו אף הן לשמות: 185delAG, 5382insC, 6174delT) שמגדילות באופן ניכר את...
      קרא עוד

      בדיקות גנטיות לפני הריון

      אתם בהריון או שוקלים להביא יחד ילד לעולם? מזל טוב! אם אתם מתכננים הריון או בתחילת ההיריון, מומלץ לפנות לייעוץ גנטי ולבצע מספר בדיקות - חלקן מיועדות לכלל האוכלוסייה וחלקן תלויות במוצא של בני הזוג (יהודים אשכנזים, תימנים, מרוקאים, דרוזים וכו'). מטרתן של בדיקות גנטיות לפני הריון או במהלכו האלה היא לשלול ככל הניתן סיכונים למחלות גנטיות אצל הצאצאים שלכם, שהן...
      קרא עוד

      מתן ייעוץ גנטי לפני טיפולי פוריות ותרומת ביצית או תרומת זרע

      לפני התחלת תהליך טיפולי פוריות או תרומת ביצית/תרומת זרע, הכרחי לפנות לייעוץ גנטי. בייעוץ הגנטי, תילקח היסטוריה רפואית ומשפחתית מלאה, יוערכו סיכוני ההישנות למחלות שונות ויומלץ על בדיקות גנטיות מתאימות ורלוונטיות על פי ההיסטוריה הרפואית וכן על בדיקות סקר גנטיות כלליות מתאימות, כך שניתן יהיה לקבל החלטות מושכלות על בסיס ידע. נוכל לעזור לכם בבחירת התורם/מת המתאים/מה לגבי יעוץ מרחוק: אני מציעה להוסיף את...
      קרא עוד
      חברה לשיווק דיגיטלי חברה לשיווק דיגיטלי
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support